slideshow 1 slideshow 2 slideshow 3 slideshow 4 slideshow 5 slideshow 6 slideshow 7 slideshow 8 slideshow 9 slideshow 10 slideshow 11 slideshow 12

Jelenlegi hely

Magas-Bakony TT 2014 Beszámoló

MAGAS-BAKONY TELJESÍTMÉNYTÚRÁK – 2014. 08. 30.

2014. augusztus 30-án ismét a Bakony szívébe, Bakonybélbe csábítottuk a szép tájak és a túrák szerelmeseit. A rendezvény minden előzetes várakozást felülmúlt. Nézzük részletesen, hogy zajlott a Bakonyi Kalandorok által szervezett Magas-Bakony teljesítménytúra a nyár utolsó szombatján.

Az útvonal

2014-ben négy különböző táv közül választhattak a résztvevők, 50, 30, 20 és 10 km, így mindenki könnyen megtalálhatta a kedvére való kihívást.

A teljesítménytúra a Magas-Bakony Tájvédelmi Körzet lenyűgöző részeit érintette. A résztvevők végigjárták a hangulatos Gerence-völgyet, illetve távválasztástól függően megcsodálhatták a Magas-Bakony élővilágát bemutató Boroszlán-tanösvényt, a Bakony legmagasabb pontján a Kőris-hegyi panorámát, a Cseszneki várat, a Szépalmapusztai arborétumot és ménest, a vadregényes, kanyargós Száraz-Gerence-völgyet, a Szarvad-árok sűrű bükkös völgyét és… Egészen biztos vagyok benne, hogy mindenki járt olyan részeken, melyet könnyedén a szívébe zárt és talán soha nem felejt el.

Az előkészületek

A túra szervezésében az igazi hajrához csak az utolsó héten érkeztünk. Örülhettünk a meglepően sok előnevezőnek, amely sejtette, hogy dupla erővel készülhetünk a szombati eseményre. A pontőrök készen álltak a kalandra, az új kitűzők, oklevelek, itinerek elkészültek, szalagozáshoz beszereztünk mindent és igyekeztünk nagymértékben megkönnyíteni a túrázók életét, így nem fukarkodtunk a frissítőpontokon adott ellátmány beszerzésekor sem.

Pénteken kora reggel indultunk szalagozni hátizsákunkban több száz méter szalaggal és sok-sok útirányjelző táblával. Mind a négy távot igyekeztük végig jelölni, hogy a kissé már fáradtabb vagy netán figyelmetlenebb túrázók se tévedhessenek el. A Gerence-völgy turistaútja 2 helyen is rossz állapotba került az előző hetek heves esőzésétől, itt kötelek kifeszítésével igyekeztünk biztosítani a túrázok könnyebb haladását. Az esőzés azonban nem csak így „rongálta” az útvonalat. Több helyen is (Levél-kúti árok, Aranyos-völgy) sokkal dúsabb lett az aljnövényzet, főleg az a fránya csalán. Gondoltuk próbálunk segíteni egy kicsit a túrázókon és sarlót ragadtunk, és amennyire erőnkből tellett megtisztítottuk az utat.

Estére fejeztük be a szalagozást nem kevés izgalom közepette, hisz volt aki egészen „kicentizte” és szinte rásötétedett a nagy munkában… Végül azonban mindenki sikeresen, hibátlanul kitűzte a rábízott távot. Este már majdnem minden pontőrünkkel együtt vacsorázhattunk miközben az utolsó apró részletekig újra és újra átrágtuk magunkat a feladatokon.

A résztvevők

Augusztus 30-án hajnalban csodás napra ébredtünk, kívánni sem lehetett volna szebb túraidőt. Már némi rutinnal felvértezve, szervezetten, fürgén berendeztük a rajtpozíciót, aminek idén is a Pikoló Vendéglő adott otthont. A nevezést és a rajtot a vendéglő terasza melletti területen helyeztük el, majd végre felbukkantak az első fecskék. Csak jöttek és jöttek a túrázók, akkor már tudtuk, hogy idén felülmúlhatjuk a tavaly sem csekély nevezői létszámot.

Végül a négy távon mindösszesen 483 (!!!) nevezővel büszkélkedhetünk, ami egy régi, 386 fős bakonybéli rekordot adott át a múltnak nem kevéssel átlépve azt, és majdnem sikerült megduplázni a tavalyi túránk nevezőinek (254 fő) számát! A legnépszerűbb távnak kissé meglepő módon az új 20 km bizonyult (178 fő), de a többi távnak sem kell szégyenkeznie a népszerűségi versenyben (10 km: 100 fő; 30 km: 112 fő; 50 km: 93 fő).

Érdemes kalapot emelni a 2 legidősebb teljesítő előtt: Fehérvári József 73 évesen teljesített a 20 km-es távot és szintén 73 évesen Mike Attila a 30-km-t! További jó egészséget, sok szép túrát kívánunk és jövő augusztusban is várjuk Önöket a Magas-Bakonyba.

A feltörekvő nemzedékről se feledkezzünk meg. Csepely Bálint mindössze 3 hónaposan és 3 naposan teljesítette a 10 km-t, igaz még nem saját lábán, na de majd jövőre. Le a kalappal előtte és szülei előtt is! Mindenképpen szeretném még kiemelni Alasztics Levente teljesítményét, aki 6 (!) évesen 30 km-t ballagott és cseppet sem tűnt fáradtnak a célban! Gratulálunk!

A legkeményebb teljesítő előtt is szeretnénk meghajolni, az 50-km-es távot (ami valójában 51,5 km) Páll Attila 5 óra 29 perc alatt teljesítette mindenki óriási meglepetésére!! A pontőrök épphogy csak nyitottak, Attila már ott is járt és kérte a pecsétet! 9,4 km/órás átlaggal keresztülszelni a Magas-Bakonyt, ez igen! Káprázatos teljesítmény!

Ha már ámulatba ejtő teljesítményről beszélünk, óriási gratulációnk Jeremcsuk Istvánnak, akiről tudni kell, hogy óriási sportember, számtalan teljesítménytúrával a bakancsában és mindezt teljesen vakon sikerült abszolválnia. Gratulálunk Istvánnak és kísérőinek egyaránt, jövőre is visszavárunk Benneteket!

A célba érkezőket igyekeztünk tapssal és hangos ovációval fogadni és minden teljesítő kapott névre szóló oklevelet, „limitált szériás” hűtőmágnest vagy kitűzőt és elfogyaszthatta a Pikoló Vendéglő finom gulyáslevesét. Továbbá kedvezményes vásárlásra és szolgáltatásra feljogosító kuponok is illették a célba érkezőket.

Ezúton is köszönjük minden résztvevőnek, hogy a Bakony szépségeit és a mosolygós gombát választotta és gratulálunk a nagyszerű teljesítményetekhez!

Az ellenőrzőpontok

24 lelkes pontőr dolgozott a rajtban-célban vagy a terepen fáradhatatlanul. A bátor teljesítménytúrázókat Gerencepusztán süteménnyel, Kőris-hegyen banánnal, naranccsal, limonádéval és rágóval, a Szarvad-árokban, Zörög-hegyen, Porva-Cseszneken szőlő cukorral, Vinyén zsíros kenyérrel, Cseszneken dianás cukorral, Porván sós süteménnyel, míg Szépalmapusztán almával kínáltuk, no és persze mindenhol fogyaszthattak ásványvizet és a célban a már említett tartalmas gulyáslevest.

Az ellenőrzőpontokat a túra után – függetlenül attól, hogy mikor keletkezett – teljesen megtisztítottuk a szeméttől és a 8 seprűnknek köszönhetően az útvonalakat is helyreállítottuk.

Támogatóink

Külön köszönjük a Cartographia Kft.-nek, hogy a Cartographia Kupa túramozgalom része lehettünk 2014-ben. Sok sikert kívánunk a további kupasorozathoz és bízunk a további együttműködésben.

Tejesítőink a Bakonybéli Pannon Csillagda jóvoltából Film + szolgáltatásra jogosító kupont kaptak, mellyel Magyarország első számú csillagászati ismeretterjesztő központjának látogatása során megtekinthetnek díjmentesen egy filmet.

A Cseszneki Várvölgy Vendéglő felajánlásának köszönhetően az 50 és a 30 km-es táv legkorábban beérkező teljesítői egy-egy két fős háromfogásos ebéd, vagy vacsorameghívásra (természetesen italfogyasztással együtt) jogosító kupont kaptak ajándékba. Mindkét táv nyúlcipős túrázóját meglepett az ajándék és persze minket is a gyorsaságuk. Igazán megérdemlik, jó étvágyat hozzá!

További köszönet mindenkinek, aki segített a szervezésben vagy valamilyen módon támogatta rendezvényünket!

2015

Reméljük minden résztvevő jól érezte magát és jövőre is visszatér Bakonybélbe. Amennyiben tetszett a túránk, szívesen fogadjuk beszámolóitokat, meséljétek el másoknak is, és

találkozzunk 2015. augusztus 29-én Bakonybélben,

ahol ismét tengernyi vidámsággal, számtalan újdonsággal, na és persze a megunhatatlan, lenyűgöző Bakonyunkkal várunk Benneteket!